zaterdag 10 december 2016

Wat zijn jouw persoonlijke snackvalkuilen?

Dat vroegen wij aan Weight Watchers coaches, medewerkers en cursisten.

"Sinds ik met Weight Watchers ben gestart, merkte ik al heel snel dat snoepen voor de TV een van mijn grootste valkuilen was. Ik heb dit -aangepakt door dit om te zetten in een activiteit, namelijk door te gaan haken en breien voor de TV. En het werkt! Ik ben 36 kg afgeslankt en maak de leukste bloemetjes terwijl ik toch van een rustmomentje voor mezelf geniet! De bloemetjes zijn dubbel leuk, want inmiddels ben ik zelf coach bij Weight Watchers en verras ik mijn cursisten die een groot doel hebben behaald of Lifetime Member zijn geworden met een van mijn vrolijke bloemensleutelhangers!"
Claudia Stiphout, coach bij Weight Watchers

"Ik heb twee supertips die het goed doen op mijn cursus: 1. Het 'jammerbandje' Ik doe een elastiekje om mijn pols. Iedere keer als ik in de verleiding kom om te snaaien, trek ik eraan. Effect: au... o ja, ik wilde niet snoepen. Na een tijdje is het een nieuwe gewoonte geworden en heb je het elastiekje niet meer nodig. 2. Het teloningsspaarvarken': het geld dat ik bespaar als ik een 'zonde' niet eet of drink, stop ik in mijn spaarvarken. Een voorbeeld: ik heb gekeken naar zachte zoete drop, maar niet gekocht dus dat geld gaat in het spaar-varken. Je kunt eventueel ook een rekening openen of jezelf met het gespaarde geld belonen."
Natasja Huisman, coach bij Weight Watchers
"In plaats van de geijkte boterhammen met kaas neem ik als tussendoortje alleen verse groenten en vers fruit mee naar de universiteit."
Maaike Linsen, Weight Watchers marketing manager


"Mijn persoonlijke valkuilen zijn chips en nacho's voor een gezellige avond. Om dit gevaar te voorkomen koop ik ze ten eerste al niet, loop ik met een grote boog om het chipsvak in de supermarkt heen en heb ik thuis altijd knackebröd en een salade in huis als ik toch een keer overvallen word door de lekkere trek. En als ik echt een keertje zin heb in chips, dan kies ik voor de Weight Watchers chips, dat zijn maar 3 ProPoints® waarden per zakje. Zo blijf ik in controle." "Mijn snackvalkuil? Het tankstation! 's Ochtends ga ik vroeg de deur uit, vaak moet ik stoppen om te tanken. Mijn snackvalkuil: stokbrood, belegd met flink besmeerd met boter. Strategie: alleen met een volle tank op weg gaan (de avond van tevoren nog even snel tanken) en een II» volkorenbroodje (met ham, veel tomaten en sla en een beetje slasaus) meenemen." 
Wieke Comello, Weight Watchers management assistent ham, kaas, sla, tomaten en natuurlijk

"Voor mij is de succesgewoonte 'Omgeving ordenen' erg belangrijk. Als de Gonny van Ganzen, snackvalkuilen Weight Watchers eenmaal in huis zijn, coach bij ga je geheid voor de bijl! Bij zin in iets hartigs neem ik de Weight Watchers chips, het liefst de Sour cream & onion. . Als ik zin heb in iets zoets, neem ik een lekkere bak fruitsalade of een chocoladereep van Weight Watchers. Daarbij denk ik heel hard aan mijn nieuwe zomerjurkje!"
Gonny van Ganzen, coach bij Weight Watchers

"Vroeger dronk ik iedere dag ontelbare koppen koffie verkeerd of cappuccino, zonder erbij na te denken: op het werk, thuis, onder-weg met vrienden. Door de Boodschappengids werd ik me ervan bewust hoeveel ProPoints® waarden er alleen al in koffie verkeerd zit. Tegenwoordig drink ik liever een kop sterke, zwarte koffie." 
Isabel -14 kg

"Ik heb mijn collega's verteld over mijn afslank-plannen. Ze reageerden super en boden mij daarna minder tussendoortjes en snoep aan." 
Sebastiano -24 kg 

Lees ook over valkuilen bij het snacken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten